Στην Κυψέλη
Μελισσοκόμος επί τω έργω
Name: BeeHappy
Location: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ, GR

Τετάρτη, Οκτωβρίου 10, 2007

Μελισσοκομικά Περιοδικά

Ο ειδικός τύπος είναι κάτι που πάντα παρακολουθώ με πάθος.
Τα περιοδικά "ποικίλης ύλης" μου είναι συνήθως αδιάφορα, ποτέ δεν ξοδεύτηκα να τα προμηθευτώ, σπάνια δε θα τα ξεφυλλίσω, συνήθως στην αναμονή του σαλονιού κάποιου ιατρείου (παρεμπιπτόντως, το τι απηρχειωμένο τεύχος έχω βρει σε αντίστοιχα σαλόνια δε λέγεται. Διετίας και τριετίας τεύχη. Κάποιες φορές εντούτοις έχει ενδιαφέρον να διαβάζεις ειδήσεις, γεγονότα και προβλέψεις που ήδη είναι παρελθόν).
Τεύχη ειδικών περιοδικών στοιβαγμένα σε κούτες με ακολουθούσαν στις περιπλανήσεις μου ανά την Ελλάδα.
Η μελισσοκομία στην Ελλάδα ευτύχησε να έχει ιδιαίτερα καλά θεματικά περιοδικά.



Η "Μελισσοκομική Επιθεώρηση" είναι το αρχαιότερο από αυτά που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή.
Ιδιαίτερα προσεγμένο με καλούς αρθογράφους, επιστήμονες και μη.
Κάτι που το κάνει (σε μένα τουλάχιστο) δυο φορές πιο σημαντικό, είναι το ότι εκδίδεται στη Θεσσαλονίκη. Εντάξει, δεν είμαι πολύ τοπικιστής αλλά ό,τι έχει σχέση με τη Β.Ελλάδα το συμπαθώ κάτι παραπάνω. Όπως τις θεϊκές παραλίες της Χαλκιδικής για παράδειγμα.
Στη βιβλιοθήκη μου υπάρχουν δεμένα σε τόμους τα τεύχη από το 1996.
Τους θεωρώ το καλύτερο βιβλίο μελισσοκομίας, και αυτό συστήνω για αγορά σε όποιον με ρωτά "με ποιο βιβλίο να αρχίσω την περιπλάνησή μου?".
Εκτός από τα ειδικά άρθρα και αφιερώματα θα βρει κανείς εκατοντάδες απόψεις, τεχνικές, πατέντες απλών ανθρώπων, παλιών μελισσοκόμων που η πείρα τους είναι ανεκτίμητη.


Το δεύτερο ειδικό περιοδικό είναι αυτό της Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος

με τίτλο "Μελισσοκομικό Βήμα".
Κυκλοφορεί εδώ και 5 χρόνια (έχει φτάσει αισίως στο τεύχος 28). Ξεκίνησε περισσότερο ως επαγγελματικό, συνδικαλιστικό περιοδικό, αλλά γρήγορα μετασχηματίστηκε σε σύγχρονο στη δομή και στην εμφάνιση μέσο ενημέρωσης του μελισσοκόμου.
Καθώς η κοινωνία της μελισσοκομίας είναι μικρή, αρκετά θέματα επαναλαμβάνονται και στα δυο έντυπα, αυτό όμως καθόλου δεν μειώνει την αξία τους.
Σημαντικό να πούμε επίσης ότι και αυτό το περιοδικό εκδίδεται στην επαρχία, συγκεκριμένα στη Λάρισα (σούζα τ΄ αλογάκι), όπου και η έδρα της ομοσπονδίας.




Ένα τρίτο ειδικό περιοδικό είναι το "ΜΕΛΙΑΜΑ", το οποίο αποτελεί έκδοση του Επιστημονικού Κέντρου Μελισσοθεραπείας.

Χωρίς να απευθύνεται πρωτίστως στο μελισσοκόμο, περιέχει χρήσιμες πληροφορίες για τις εφαρμογές των προϊόντων της κυψέλης στη ζωή και την υγεία του ανθρώπου.
Υπάρχουν μάλιστα συχνά θέματα σε προϊόντα λιγότερο γνωστά από το μέλι (κατά την άποψή μου πολλαπλώς σημαντικότερα) όπως η πρόπολη, η γύρη και το κερί.
Βρίσκεται στον 3ο χρόνο της έκδοσής του, στο τεύχος 6.
Το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω περιοδικά δεν εκδίδονται μηνιαίως (ανά δίμηνο τα πρώτα και ανά τετράμηνο το "ΜΕΛΙΑΜΑ") βοηθά τα μέγιστα στην αρχειοθέτηση και φύλαξή τους.
Καθώς είμαι συνδρομητής σε 3 ακόμη ξένα περιοδικά, μπορώ να πω ότι το επίπεδο των δικών μας βρίσκεται αρκετά ψηλά, έχοντας βέβαια πάντα κατά νου το μέγεθος της δραστηριότητας σε κάθε χώρα και το επίπεδο της επιστημονικής έρευνας.
Ο λόγος της σημερινής ανάρτησης δεν ήταν πρωτίστως η παρουσίαση των περιοδικών, όσο το αρχειάκι που εδώ θα βρείτε.
Έχω "αποδελτιώσει" ας πούμε, ότι θεώρησα ως σημαντικότερο από όλα τα τεύχη που έχω στη διάθεσή μου. Τα έχω ταξινομήσει (αρχείο xls) σε κατηγορίες ώστε εύκολα κανείς να βρει πληροφορίες στο θέμα που τον ενδιαφέρει.
Το γεγονός ότι η Μ.Ε χρησιμοποιεί ενιαία αρίθμηση των σελίδων των τευχών του ιδίου έτους, βοήθησε ώστε ο προσδιορισμός του άρθρου να γίνεται με αναφορά του έτους κυκλοφορίας και της αντίστοιχης σελίδας. Για το Μ.Β χρησιμοποιώ τον αριθμό τεύχους και την αντίστοιχη σελίδα.
Η τελευταία ενημέρωση του αρχείου, έγινε στις 17/02/2007. Καταλαβαίνετε ότι δεν έχουν περαστεί τα φετινά τεύχη όπως και τα άρθρα του "ΜΕΛΙΑΜΑ". Χωρίς να το υποσχεθώ θα το προσπαθήσω.


Ακούμε Chuck Mangione & Children of Sanchez, θέμα που χρησιμοποιούσα ως "χαλάκι" στις πειρατικές εκπομπές της νιότης μου.

Ετικέτες

15 Comments:

Blogger witchofdaffodils said...

καλημέρα, καλημέρα :)

το Μελίαμα φαίνεται πολύ ενδιαφέρον. Πατώντας στο λινκ μου ζητείται username & password. Έτσι πρέπει να είναι? διαφορετικά με βγάζει σε Excel αρχείο όπου αναφέρεται το θέμα και το τεύχος. Σωστά?

μου διέφυγε κάτι?

10/10/2007 12:55 μ.μ.  
Blogger BeeHappy said...

Με χαρά σας ξαναβλέπω!
Σε ποιο ακριβώς link αναφέρεστε?
Στο Μελίαμα δεν έχω κάποια παραπομπή.
Αν αναφέρεστε στο link για το αρχείο Excel, με δεξί κλικ πάνω του και αποθήκευση προορισμού ως... θα έχετε στο δίσκο σας το αρχείο που αναφέρω.

10/10/2007 2:35 μ.μ.  
Blogger Beekeeper said...

xα.. θυμαμαι ενα post στην κοκκινη μελισσα που ελεγε για μερακληδες μελισσκομους και για οπως-οπως. Με κατεταξε λοιπον στους μερακληδες και νοικοκυρεμενους...

πρεπει να δει ο Θεοδοσης πως εχω τα περιοδικα. Γυφταριο...τα χω πεταμενα αριστερα δεξια στο πατωμα και σε κενα μεσα στη βιβλιοθηκη.
αντι του δικου σου μερκαληδικου xl βαζω στα αρθρα που με ενδιαφερουν κομενα χαρτακια για σελιδοδεικτες με αποτελεσμα να μην τα ξαναβρισκω ποτε.

Γεια σου ρε Σπυρο με την αρχειοθετηση σου... ισως καταλαβεις τωρα γιατι σου χω στειλει τοσες μελισσοκομικες αποριες με mail κατα καιρους
ευχαριτουμε και για το xl

10/10/2007 2:58 μ.μ.  
Blogger chaniabee said...

Φίλε πολλή ωραία δουλειά και πολλή νοικοκυρεμένη !! έχεις δίκιο , έχομε πολλή όμορφα περιοδικά και αρκετά κατατοπιστικά τα άρθρα τους. Δεν θα έλεγα ότι επειδή το ένα είναι από την Σαλονικη είναι και καλό ,διότι φαντάζεσαι να ήταν από τα Χανιά? Το τέλειο περιοδικό !!!!χαχαχαχα!! δεν είμαι καθόλου τοπικιστής εεε!!! Φαντάσου ότι αν αγοράσω περιοδικό και βλέπω μέσα διαφημίσεις με πιάνει ανακατωσούρα , στα συγκεκριμένα όμως μου αρέσει να ενημερώνομε για κάθε τι καινούριο εργαλείο βγαίνει. Μακάρι να το συνεχίσουν αλλά και να βγουν και αλλά καινούρια περιοδικά .

10/10/2007 8:50 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Καλο ειναι και πρεπει τα περιοδικα μας να βγαινουν καθε μηνα.Ζουμε στην εποχη της ταχυτητας και πρεπει να ειμαστε γρηγορα ενημεροι για θεματα που μας ενδιαφερουν.
Ολοι οι συναδελφοι δεν εχουν Η/Υ.
Προταση-Να υπαρχει σελιδα για καθε νομο της χωρας για καλη ενημερωση σε ολη τηχωρα.

10/11/2007 5:44 μ.μ.  
Blogger BeeHappy said...

Μάλλον θα διαφωνήσω. Ένα ειδικό περιοδικό πρέπει να βγαίνει τόσο σύχνα όσο η συγκεντρωμένη ύλη προς δημοσίευση το επιτρέπει. Όπως είπα και στο άρθρο, η μελισσοκομία στην Ελλάδα ενδιαφέρει ελάχιστους και αφορά ακόμα πιο λίγους. Η μηνιαία έκδοση ενός τέτοιου εντύπου θα ανάγκαζε τους εκδότες να το γεμίσουν με "σαβούρα". Δεν θέλω να φυλλομετρώ σελίδες και να αρχειοθετώ άχρηστο χαρτί. Θέλω να διβάζω κάθε σελίδα με το ίδιο ενδιαφέρον.
Ναι, αλήθεια ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, αλλά ο όγκος των χρήσιμων πληροφορίων παραμένει ο ίδιος. Αυτό που έχει αυξηθεί είναι η ταχύτητα "βομβαρδισμού" μας με άχρηστες πληροφορίες. Το "μυστικό" είναι στην επιλογή των πληροφοριών, στο ξεσκαρτάρισμα, στην αποδελτίωση. Εδώ βέβαια μπαίνει το παλιό ερώτημα ποιός διαλέγει για ποιόν και με τι κριτήρια.

10/12/2007 9:38 π.μ.  
Blogger Θεοδόσης Κατσαρός said...

Πολύ καλή δουλειά! Την αδεια σας να το κατεβάσω για μετέπειτα χρήση. Έχω όλη τη σειρά Μ.Ε. απο το 92 έως σήμερα σε τόμους και μερικά τεύχη του 91 καθώς και όλη τη σειρά του Μ.Β.
Επειδή και γω τα έχανα απο το 92 και μετά στο τέλος του έτους τα δένω με μπετονιά αφού τα τρυπήσω και τα κάνω τόμο. Κάθε φορά που δανείζω κάποιον τόμο μέχρι να τον πάρω πίσω αρωσταίνω.
photo1
photo2

10/13/2007 3:15 π.μ.  
Blogger skyrianbee said...

Φοβέρα οργανώτικος μελ/μος beehappy, θεωρώ πολύ σημαντική αυτή τη δουλειά και ειλικρινά ντράπηκα. Δεν τα έχω τελείος χύμα αλλα ντανιασμένα στη βιβλιοθήκη μου με κομμένα χαρτάκια στις σελίδες που με ενδιαφέρουν κτλ...
Οσο για την περιοδικότητα των εντύπων συμφωνώ απόλυτα μαζί σου δεν χρειαζόμαστε ποσότητα αλλά ποιότητα.

10/13/2007 9:16 π.μ.  
Blogger BeeHappy said...

Χαίρομαι που βρήκατε το αρχείο χρήσιμο! Με παρακινείτε να το ενημερώσω και με τα τεύχη του 2007.
Θεοδόση φυσικά και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όπου θέλεις και όπως θέλεις. Δεν απαιτείται ούτε καν η αναφορά της πηγής! (Το σεμεδάκι προικώο είναι?).
Όσο για το δανεισμό βιβλίων να αναφέρω εδώ το ρηθέν, "όσα βιβλία έχω στη βιβλιοθήκη μου είναι αυτά που δανείστηκα". Δυστυχώς είμαι θύμα της παραπάνω πραγματικότητας και μάλιστα με βιβλίο όχι απλά σπάνιο, αλλά μοναδικό! Αφορούσε το ένα από τα δύο βιβλία που έφερε μαζί του ο πατέρας μου από την εξορία, το "Πως δενότανε τ' ατσάλι" του Οστρόφσκι, με σφραγίδα εντός αυτού, "Εγκληματικαί Φυλακαί Γυάρου".

10/15/2007 9:46 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

φιλοι μου γεια σας.
ολα καλα !!! αλλα θα ηθελα να καποιο τηλ. για να γινω συνδρομιτης
στην μελισ. Επιθεωριση.
ευχαριστω !!! ΓΙΩΡΓΟΣ

10/17/2007 11:33 π.μ.  
Blogger Cle Petridou said...

Γεια σου καλέ μου Μελισσοκόμε!
Πέρασα για μια καλησπέρα. Καλά να είσαι και συνέχισε αυτό το πάντρεμα μουσικής με το μέλι!

Κλέλια

10/17/2007 7:33 μ.μ.  
Blogger BeeHappy said...

Φίλε Γιώργο το τηλέφωνο της Μ.Ε είναι το 2392091575.

Καλή μου Κλέλια να περνάς καλά, σε διαβάζω και σ' ακούω.

10/19/2007 10:40 π.μ.  
Blogger Θεοδόσης Κατσαρός said...

Εμμμμ..... Τέτοια κειμύλια δεν δίνονται!
Όσο για το ...που τέτοια τύχη να πάρω και σεμεδάκι προίκα.Είναι ολόκληρο τραπεζομάντηλο φτιαγμένο απο τα χέρια της μάνας μου!
Καλό βράδυ

10/20/2007 12:10 π.μ.  
Blogger Konstantinos19papei said...

Καλησπέρα.Θα ήθελα μια βοήθεια αν γίνεται,μιας και βλέπω ότι κατέχεται πολλά.Έχω μια εργασία στη σχολή μου στο μάθημα αγροτική οικονομική με θέμα το μέλι.Πρέπει να γράψω ιδανικές αναλύσεις του μελιού των τελευταίων 5 ετών (δλδ πίνακες κλπ) καθώς και δείκτες παραγωγής,εξαγωγών,εισαγωγών,κερδοφορίας και τα σχετικά.Έχετε μήπως ιδέα που μπορώ να ψάξω;Θα με υποχρέωνε η βοήθειά σας.
Σας ευχαριστώ πολύ.

12/15/2009 9:17 μ.μ.  
Blogger BeeHappy said...

Δοκιμάστε στην ΟΜΣΕ (omse.gr) ή στην ΠΑΣΕΓΕΣ (2107717296).

12/16/2009 11:35 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home